מדוע כדאי בישראל רכב חשמלי?

המגמה הרווחת היא כי בשנים הקרובות רכב חשמלי ילך ויעשה יותר ויותר פופולרי בכבישים, במדינות רבות בעולם. רכב חשמלי הוא אפשרות מצוינת עם שפע של יתרונות, כאשר ישראל היא מועמדת טבעית לאימוץ גובר של השימוש ברכבים חשמליים.

יתרונות רכב חשמלי – ברמת המאקרו

קלנועית – באזורים רבים בישראל, ובייחוד בתוך הערים, עומסי הפקקים הגוברים, כמות תאונות הדרכים שעולה, והתארכות זמני הנסיעה – הם בלתי נמנעים. נכון שמעבר לרכב חשמלי לא מפחית את כמות הפקקים אך הוא בעל תרומה אדירה לסביבה ירוקה וחיסון לכיס. הצפי הוא גם לצמצום של כמות תאונות הדרכים במקביל למעבר לרכבים חשמליים, זאת משום שרכבים חשמליים הם גם אוטונומיים ומצוידים במערכות התראה ובקרה חכמות המפחיתות את שיעור תאונות הדרכים.

יתרונות רכב חשמלי – בישראל

משום צפיפות האוכלוסין הגבוהה וצפיפות כלי הרכב במרכזי הערים, הרי שמדד זיהום האוויר בישראל הינו גבוה. ישראל התחייבה ברמה בינלאומית להפחתת רמת פליטת גזי החממה בשנים הקרובות, ולכן המעבר לשימוש בכלי רכב חשמליים תורם להשגת היעד. בישראל תעשיית הפקת הנפט הינה מצומצמת, ומנגד מקורות האנרגיה להמרה לאנרגיה חשמלית הם זמינים וגבוהים: ניצול אנרגיית השמש ומאגרי גז טבעי. במדינת ישראל תעריפי החשמל, למרות התייקרות על רקע הקורונה, הינם נמוכים ביחס למדינות רבות בעולם, וישנם תמריצי ממשלה לרכישת רכבים חשמליים.

סוגים של רכב חשמלי

אם חשבתם שרכב חשמלי הוא רק אוטו פרטי, אז התשובה היא שלילית. יש עוד כמה סוגים של רכבים חשמליים כמו למשל קלנועית או ריקשה (תוקתוק) חשמלית. קלנועית משמשת בעיקר את בני גיל הזהב אשר מסיבות שונות לא יכולים לנהוג ברכב פרטי, ולכן הנסיעה באמצעות קלנועית מספקת להם יתרון ניידות. אפשרות נוספת היא נסיעה עם קרוונים. קרוון לכשעצמו לרוב הוא הנגרר ומחובר לכלי הרכב. נסיעה באמצעות קרוונים משמשת לטיולים או למגורים, ולכן מפחיתה את כמות כלי הרכב בכבישים. לעתים החלופה של יציאה לנופש עם קרוון, באה במקום האפשרות של נופש והזמנת טיסה – וגם כאן מדובר ביתרון חשוב התורם לצמצום הזיהום הסביבתי.

דילוג לתוכן