היתרונות של ריקשה חשמלית

ריקשה, אשר נקראת בשמה הנוסף תוקתוק, היא למעשה כלי רכב שימושי מאוד, ויש דגמים של ריקשה דו-גלגלית ויש ריקשה תלת-גלגלית. יש ריקשות ידניות ויש ריקשות חשמליות, והפעם נסקור את כל היתרונות ומה שחשוב לדעת על ריקשה חשמלית. בדיוק כמו שיש אופניים חשמליים יש גם ריקשה חשמלית. יש מי שקוראים לריקשה חשמלית בשם אוטו-ריקשה.

רכב חשמלי נוח – במקום רכב פרטי

בשנים האחרונות ניתן להבחין בתופעה במרכזי הערים הגדולות, אם כי לא רק בהן, של מעבר לשימוש באופניים חשמליים או נסיעה באמצעות ריקשה חשמלית, על פני החלופה של רכב פרטי. נסיעה ברכב פרטי בתוך העיר נעשית קשה יותר ויותר בשנים האחרונות בשל הצפיפות וריבוי כלי הרכב בכבישים, ושלא נדבר על הדו"חות, הדלק, הביטוחים ועוד שלל הוצאות שנלוות לאחזקת רכב שוטפת. ולכן יש רבים אשר מבקשים להקל על ההתנהלות השוטפת ולחסוך בהוצאות, ועוברים לריקשה. ריקשה, שנקראת כאמור גם תוקתוק, מקורה במזרח הרחוק והיא מאוד פופולרית שם. כך, בהודו ובסין רבים מבצעים שימוש במרכזי הערים בריקשות, ממונעות או ידניות.

תרומה לאיכות הסביבה

אחד היתרונות הבולטים בשימוש בכלי רכב שאיננו ממונע או כלי רכב חשמלי הוא הפחתת פליטת גזי החממה, ותרומה ניכרת לאיכות הסביבה. ריקשה חשמלית חוסכת פליטה של עשן לאוויר וגם חשוב לציין שיש רכבים חשמליים שלא דורשים החזקת רישיון נהיגה, וזהו יתרון נוסף חשוב מאוד.

יש נסיבות שבהן מקום המגורים וצרכים שונים לא מאפשרים נסיעה שוטפת באמצעות טוקטוק או ריקשה, ולכן הבחירה המועדפת היא רכב פרטי. במקרה כזה עדיף לשאוף לשימוש של רכב חשמלי, רכב פרטי היברידי או חשמלי לגמרי. כאשר הצפי בשנים הקרובות שנראה יותר ויותר רכבים חשמליים על הכבישים עם עמדות טעינה זמינות בחניונים, ובבתים פרטיים. עבור בני גיל הזהב לעתים לא ניתן לנהוג ברכב פרטי ולכן במקרה כזה קלנועית היא אופציה טובה מאוד. ואם בא לכם לצאת לטייל ברחבי ישראל ולהתאוורר מעט מאורח החיים העירוני והעמוס תוכלו לנסוע ממקום למקום ולגור באמצעות פתרון אחר, והוא – קרוונים.

 

דילוג לתוכן